Ničoho sa nebojte. Práve pre tieto chvíle ste sa poistili.
Vieme, že riešenie škodovej udalosti so sebou prináša obavy a neistotu. Rozumieme, že pri riešení škodovej udalosti sa nachádzate často v komplikovanej, nepríjemnej a stresovej situácii.
Celý proces riešenia škodovej udalosti sme pre vás preto pripravili čo najjednoduchšie. Pozostáva iba z piatich krokov.
V takýchto momentoch vás podrží naša asistenčná služba Eurocross. Pomoc vám poskytne v slovenskom jazyku 24hodín denne.
Čo vás teraz čaká
Krok za krokom vás prevedieme procesom likvidácie škodovej udalosti.
V prípade, že sa vám stala škoda, je dobré myslieť na:
- zaistite, aby sa škoda ďalej nezväčšovala a nerozširovala;
- ak máte podozrenie, že došlo k spáchaniu alebo pokusu o trestný čin, privolajte políciu;
- ak vznikla škoda v zahraničí, podpisujte iba zápis vyhotovený v jazyku, ktorému rozumiete;
- zdokumentujte poškodenie vyhotovením detailných fotografií poškodených vecí;
- poškodené veci uchovajte do vykonania obhliadky poisťovňou;
- s opravou a odstraňovaním škôd počkajte na pokyn poisťovne.
Škodovú udalosť nahláste v najkratšom možnom čase. Pre nahlásenie škodovej udalosti potrebujete:
- vašu poistnú zmluvu, prípadne číslo zmluvy;
- osobné údaje o zúčastnených osobách;
- čo najviac informácií o škodovej udalosti (čas, miesto, okolnosti);
- zoznam poškodených/odcudzených vecí; doplňte ich vek a ceny, za ktoré ste ich nadobudli. Pokúste sa pripraviť si k nim nadobúdacie doklady. Dokumenty nám môžete odoslať spolu s nahlásením škody.
V prípade škody na vozidle odporúčame využiť naše zmluvné servisy, ktoré vám na jednom mieste vozidlo obhliadnu a zároveň opravia.
Nahlásiť škodovú udalosť nám môžete 24 hodín denne. Vyberte si spôsob, ktorý vám najviac vyhovuje.
NÁŠ TIP
Online nahlásenie škodovej udalosti je najrýchlejším spôsobom oznámenia škody.
Po nahlásení škodovej udalosti pre jej rýchle vybavenie potrebujete doplniť:
- originály dokladov ku škodovej udalosti, (napr. lekárska správa pri ošetrení, policajná správa pri krádeži, faktúry alebo technický preukaz od vozidla);
Niektoré škody si vyžadujú viac času, preto to niekedy môže trvať aj niekoľko dní. Ide najmä o prípady, kedy potrebujeme vyjadrenie tretej strany, ako napríklad zdravotnícke zariadenie v zahraničí, autoservis alebo polícia či svedkovia.
Ako nahlásiť škodovú udalosť
Škodovú udalosť z poistenia vozidiel nám najrýchlejšie oznámite telefonicky. Zavolajte nám na telefónne číslo 0850 00 33 33.
Pre rýchle a pohodlné vybavenie škodovej udalosti na motorovom vozidle vám odporúčame využiť naše zmluvné servisy. Na jednom mieste vozidlo obhliadnu a zároveň opravia.
Škodovú udalosť z cestovného, motorového či majetkového poistenia nám môžete nahlásiť aj prostredníctvom
asistenčnej služby. Asistenčné služby sú vám k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni.
Asistenčné služby Eurocross Assistance pre:
- cestovné, motorové či majetkové poistenie Slovensko: +420 2 9633 9644;
Asistenčné služby Europ Assistance pre:
- motorové poistenie zakúpené v Groupama poisťovni: +421 2 2085 4504;
- majetkové poistenie zakúpené v Groupama poisťovni: +421 2 2085 4505.
Viac o asistenčných službách nájdete na stránkach:
- asistenčné služby pre produkty Union poisťovne,
- asistenčné služby pre produkty Groupama* s ukončeným predajom.
Pokazilo sa vám auto, kontaktovali ste asistenčnú spoločnosť Eurocross Assistance, ale aj tak ste museli zaplatiť za poskytnuté služby? Vyplňte tlačivo Oznámenie asistenčnej udalosti a zašlite ho spolu s príslušnými dokladmi na e-mailovú adresu: technical@eurocross.cz
Union poisťovňa, a.s.
Karadžičova 10
813 60 Bratislava
Nezabudnite priložiť dôsledne vyplnené tlačivo Oznámenie o škodovej udalosti a originály všetkých dokladov súvisiacich so škodou, ktoré máte k dispozícii.
Pred návštevou vybranej pobočky vám odporúčame si overiť jej aktuálnu dostupnosť.
Tlačivá pre oznámenie škodovej udalosti
Životné poistenie Užitočná poistka
Poistenie pohrebných nákladov
Poistenie schopnosti splácať úver
Poistenie platieb
Životné poistenie
SIPO poistenie
SIPO poistenie Plus
Úrazové poistenie Plus
Poistenie schopnosti splácať úver na bývanie
Poistenie výdavkov
Životné poistenie Užitočná poistka
Poistenie pohrebných nákladov
Poistenie schopnosti splácať úver
Poistenie platieb
Životné poistenie
SIPO poistenie
SIPO poistenie Plus
Úrazové poistenie Plus
Poistenie schopnosti splácať úver na bývanie
Poistenie výdavkov
Najčastejšie otázky
Povinnosť uzavrieť poistnú zmluvu má ten, kto je ako držiteľ motorového vozidla zapísaný v dokladoch vozidla alebo ten, kto je v dokladoch vozidla zapísaný ako osoba, na ktorú sa držba motorového vozidla previedla. V ostatných prípadoch má túto povnnosť ten, kto je vlastníkom motorového vozidla alebo jeho prevádzkovateľom.
Ak je na motorové vozidlo uzatvorená nájomná zmluva s právom kúpy prenajatej veci, povinnosť uzavrieť poistnú zmluvu má nájomca.
Osobou, na ktorú sa vzťahuje povinnosť uzavrieť PZP teda je:
- držiteľ vozidla (uvedený v OEV);
- nájomca pri lízingových vozidlách;
- vlastník (nie je zapísaný v OEV) alebo
- prevádzkovateľ, vodič (cudzinec).
Cieľom tohto poistenia je ochrana poškodenej strany v prípade spôsobenia dopravnej nehody a zabezpečenie odškodnenia všetkým poškodeným, ide predovšetkým o:
- škody na zdraví a pri usmrtení;
- škody na majetku napr. škody na vozidlách a škody na inom majetku (ploty, brány, stĺpy el. vedenia, zvodidlá a pod.);
- ušlý zisk.
Odporúčame, aby ste trvali na príchode hliadky Policajného zboru ak:
- pri dopravnej nehode došlo ku škode na zdraví;
- sa navzájom neviete dohodnúť na tom, kto je zodpovedný za vznik dopravnej nehody;
- sa domnievate, že niektorá zo zúčastnených osôb je pod vplyvom alkoholu, alebo iných návykových látok;
- bolo poškodené verejnoprospešné zariadenie (napr. zvodidlá, elektrické vedenie);
- vinník z miesta nehody ušiel.
Poistený je povinný písomne oznámiť poisťovateľovi vznik škodovej udalosti:
- do 15 dní po jej vzniku, ak vznikla na území Slovenskej republiky;
- do 30 dní po jej vzniku, ak vznikla mimo územia Slovenskej republiky.
Je dôležité, aby ste v oznámení uviedli skutočný dôvod a príčinu vzniku škody, jej následky a aby ste priložili dokumenty, ktoré poisťovňa vyžaduje.
Poškodený si uplatňuje svoj nárok na náhradu škody priamo v poisťovni škodcu nahlásením škodovej udalost. Svoj nárok musí poškodený v zmysle zákona o PZP uplatniť a preukázať.
Ak má poškodený dojednané pre svoje motorové vozidlo havarijné poistenie, má možnosť sa obrátiť aj na svojho havarijného poisťovateľa.
Po nahlásení udalosti vám poskytneme informáciu o čísle škodovej udalosti, pod ktorou je v poisťovni evidovaná. Stav riešenia škodovej udalosti si následne môžete skontrolovať v časti Zistiť stav škodovej udalosti, a to z pohodlia domova.
Po zadaní čísla do formulára zistíte, aké dokumenty sme v procese likvidácie prijali a aké doklady k ukončeniu škodovej udalosti ešte budeme potrebovať. Chýbajúce doklady môžete odoslať elektronicky na adresu: likvidacia-pu@union.sk, alebo registracia@union.sk.
Poverený technik poisťovne vykonávajúci obhliadky škôd, alebo pracovník zmluvného servisu, ktorý ste si zvolili na opravu vozidla, vás bude kontaktovať a dohodne s vami termín a miesto vykonania obhliadky. Obhliadka vozidla sa uskutoční na dohodnutom mieste a v dohodnutom čase.
Technik počas obhliadky poškodeného motorového vozidla vyhotoví fotodokumentáciu a vystaví zápis o poškodení motorového vozidla, ktorého jeden exemplár odovzdá vám. Prosíme vás, aby ste si tento zápis starostlivo uschovali! V zápise sa vždy označí informácia, či sa oprava motorového vozidla odporúča, neodporúča, alebo či je potrebné čakať na vyjadrenie poisťovne.
Servis po vyhotovení fotodokumentácie komunikuje vo veci schválenia opravy už priamo s poisťovňou. Všetky dokumenty, ktoré máte počas obhliadky k dispozícii je možné poisťovni doručiť aj prostredníctvom odborníka, ktorý obhliadku realizoval.
Ak je oprava motorového vozidla nehospodárna, hovoríme o totálnej škode. Poškodené motorové vozidlo ostáva vlastníctvom poškodeného, ktorého povinnosťou je zabrániť tomu, aby sa miera škody zväčšovala.
V tomto prípade sa uhradí hodnota motorového vozidla v čase vzniku udalosti znížená o hodnotu vraku. O cene vraku písomne informujeme majiteľa zapísaného v osvedčení o evidencii vozidla a pokiaľ je to možné, zaobstaráme ponuku na jeho odkúpenie spoločnosťou zaoberajúcou sa obchodovaním s poškodenými vozidlami.
- bolestné;
- sťaženie spoločenského uplatnenia – trvalé následky sú vyhodnocované spravidla rok po vzniku škody na zdraví;
- náklady spojené s liečením (napr. doplatky za lieky na predpis, rehabilitačné pomôcky, a pod.);
- strata na zárobku počas trvania práceneschopnosti;
- strata na zárobku po skončení práceneschopnosti alebo pri invalidite (renta).
Ďalšie nároky pri škodách na zdraví, ktoré poisťovňa posudzuje a uhrádza:
- náklady zdravotnej poisťovne za poskytnutie zdravotnej starostlivosti v súvislosti so škodou na zdraví;
- náklady Sociálnej poisťovne za poskytnutie nemocenských dávok, úrazových dávok, dôchodkových dávok.
Poškodenému prináleží odškodnenie v zmysle zákona za zranenie, ktoré utrpel v dôsledku dopravnej nehody. Odporúčame, aby ste ako poškodený/ zranený po dopravnej nehode komunikovali vo veci vysporiadania Vašich nárokov priamo s poisťovňou.
Poistné plnenie sa poskytuje:
- bankovým prevodom (prosíme vás, aby ste pri nahlásení škody uviedli číslo svojho bankového účtu v tvare IBAN);
- bankovým prevodom sumy poistného plnenia na účet servisu, ktorý opravoval poškodené vozidlo;
- poštovým poukazom.
Poistenie vznikne vždy až uhradením plnej výšky poistného uvedeného v poistnej zmluve.
Za úhradu považujeme okamih, kedy bola platba poistného odpísaná z vášho účtu. Poistné je zároveň potrebné uhradiť najneskôr v prvý deň platnosti poistenia (dátum uvedený vo vašej poistnej zmluve ako dátum začiatku poistenia).
Môžete si dojednať poistenie cez víkend, uhradiť poistné a v kľude si užívať dovolenku.
Ak sa vám pokazilo auto a vy ste si náklady súvisiace s asistenčnými službami uhradili sami bez predošlého kontaktovania asistenčnej spoločnosti Eurocross Assistance vyplňte tlačivo Oznámenie asistenčnej udalosti a zašlite ho spolu s príslušnými dokladmi na e-mailovú adresu: technical@eurocross.cz
Po nahlásení udalosti vám poskytneme informáciu o čísle škodovej udalosti, pod ktorou je v poisťovni vaša udalosť evidovaná.
Stav riešenia škodovej udalosti si následne môžete skontrolovať v sekcii Hlásenie škodovej udalosti/Zistiť stav škodovej udalosti, z pohodlia domova.
Po zadaní čísla do formulára zistíte, aké dokumenty sme v procese likvidácie prijali, a aké doklady k ukončeniu škodovej udalosti ešte budeme potrebovať.
Chýbajúce doklady môžete odoslať elektronicky na adresu: likvidacia.ln@union.sk alebo registracia@union.sk
Doklady potrebné k preukázaniu nároku na poistné plnenie závisia od druhu vami vynaložených nákladov. Zoznam dokladov je uvedený v príslušných Všeobecných poistných podmienkach pre dojednané poistenie.
V prípade úrazu, alebo vážnejšieho ochorenia vám odporúčame kontaktovať asistenčnú spoločnosť Eurocross Assistance Czech Republic,
S pracovníkmi asistenčnej spoločnosti sa môžete skontaktovať 24 hodín denne 7 dní v týždni na telefónnych číslach:
- 00420 2 9633 9644, alebo 00420 31 71 36 41 212 (bezplatne z celého sveta);
- 00800 41 212 212 (bezplatne z pevnej linky: z Anglicka, Francúzska, Nemecka, Rakúska, Talianska, Španielska, Švajčiarska);
- 011 800 41 212 212 (bezplatne z pevnej linky: z Kanady a USA);
- e-mailová adresa: eurocross@eurocross.cz.
V prípade hospitalizácie je potrebné kontaktovať asistenčnú spoločnosť EuroCross Assistance Czech Republic bezodkladne, najneskôr však do 24 hodín od hospitalizácie.
Pre oznámenie vzniku udalosti si prosím pripravte tieto údaje:
- Vaše meno a priezvisko;
- číslo poistnej zmluvy alebo číslo poistnej karty;
- dobu platnosti poistenia;
- adresu a tel. číslo miesta, na ktorom sa nachádzate a kde je možné vás zastihnúť;
- stručný opis vašej situácie (vznik poistnej udalosti).
Pokiaľ bude potrebný lekársky prevoz, bude možné ho realizovať len so súhlasom asistenčnej spoločnosti alebo Union poisťovne.
Ak úraz zavinila konkrétna osoba (napr. v prípade dopravnej nehody), je potrebné Union poisťovni predložiť príslušnú policajnú správu.
Pri bežných ochoreniach, zdravotných problémoch a menších úrazoch, alebo ak nepotrebujete pomoc naliehavo, nie je nutné pred návštevou lekára kontaktovať asistenčnú službu Eurocross Assistance Czech Republic.
V tomto prípade vyhľadajte lekára, preukážte sa mu vašou poistnou zmluvou alebo poistnou kartou.
Po uhradení poplatkov za ošetrenie v hotovosti si od lekára vyžiadajte originál potvrdenia o ošetrení s uvedením diagnózy a doklad o zaplatenej čiastke. Následne všetky doklady doručte do poisťovne.
K uplatnenému nároku na poistné plnenie pri ošetrení v zahraničí je potrebné vždy predložiť:
- lekársku správu z ošetrenia s uvedením anamnézy, diagnózy a ďalšej liečby;
- kompletnú zdravotnú dokumentáciu, t. j. lekársku správu z prvého ošetrenia a všetkých ďalších ošetrení, výsledky vyšetrení, odborné správy, záznam z prevozu sanitkou a pod);
- účet za ošetrenie (ide o doklad, ktorým preukážete, za čo ste v zahraničí uhradili danú sumu, napr. za ošetrenie, RTG, za odbery krvi, za predpísané lieky, za prevoz sanitkou atď.);
- doklad o úhrade za ošetrenie (ide o doklad, ktorým preukážete, že ste službu uhradili, napr. pokladničný doklad o úhrade za RTG, alebo bankový výpis o úhrade za ošetrenie v zahraničí).
Za predpokladu, že úraz, ktorý ste utrpeli v zahraničí, zanechá trvalé následky, oznámte túto skutočnosť poisťovni hneď po návrate do vlasti.
Trvalé následky úrazu sa vyhodnocujú najskôr po jednom roku (365 dní) odo dňa úrazu. Ak telesné poškodenie podľa vyjadrenia odborného lekára nenadobudne po jednom roku odo dňa úrazu jednoznačne charakter trvalého poškodenia, môže poisťovateľ pristúpiť k jeho hodnoteniu najskôr po dvoch rokoch a ak ešte nebude rozsah trvalých následkov ustálený, maximálne po troch rokoch od dátumu vzniku poistnej udalosti.
K zhodnoteniu trvalých následkov môže dôjsť až po kompletnej konzervatívnej, operačnej, rehabilitačnej liečbe, ktoré boli vykonávané za účelom zníženia rozsahu trvalých následkov.
Odcudzenie batožiny okamžite oznámte na najbližšej policajnej stanici.
Ak došlo k odcudzeniu batožiny z ubytovacieho zariadenia, vyžiadajte si ubytovateľom potvrdený písomný doklad o vzniku a rozsahu škody.
Ak došlo k poškodeniu, zničeniu, strate alebo odcudzeniu batožiny počas leteckej prepravy, vyžiadajte si prepravcom potvrdený písomný doklad o vzniku a rozsahu škody (v prípade leteckej spoločnosti ide o protokol PIR alebo Damage Report), poisťovni predložte aj cestovný a batožinový lístok.
V prípade škody nad 100 eur vzniknutú škodu v žiadnom prípade neuhrádzajte a to ani čiastočne.
Zabezpečte si mená a kontaktné adresy svedkov, resp. ich výpovede.
Pri škodách väčšieho rozsahu pri zranení alebo ak je vaše zavinenie sporné, privolajte aj políciu a vyžiadajte si policajnú správu. Snažte sa zdokumentovať okolnosti škody (poškodenú vec odfotografujte).
Nepodpisujte žiadny dokument, ktorého obsahu nebudete rozumieť. Neuznávajte svoju zodpovednosť za škodu bez súhlasu poisťovne.
Áno, naše poistenie kryje nielen zakúpený zájazd, ale aj samostatne zakúpenú službu ako sú doprava a ubytovanie, resp. iné objednané služby.
- Zájazd zakúpený v cestovnej kancelárii/agentúre:
Pokiaľ si kupujete zájazd prostredníctvom cestovnej kancelárie, poistenie storna zájazdu si uzatvorte spolu so Zmluvou o zájazde. Pokiaľ o poistenie požiadate dodatočne, storno zájazdu už nie je poistením kryté. - Zájazd/služba zakúpené samostatne:
Pokiaľ si zájazd, objednanú službu, rezerváciu alebo letenku zabezpečujete sami, je potrebné, aby ste si poistenie storna dojednali najneskôr do 2 pracovných dní od záväzného objednania služby. Ak si storno objednanej služby poistíte neskôr, poistenie sa naň nevzťahuje. - Celoročné cestovné poistenie:
V celoročnom cestovnom poistení sú poistené všetky objednané služby, ktoré si zakúpite v čase platnej poistnej zmluvy. Služby objednané ešte pred dátumom začiatku poistenia nie sú poistením kryté. Ak si plánujete objednať službu, ktorú chcete mať poistenú, je potrebné si najskôr uzavrieť poistnú zmluvu. Poistenie sa vzťahuje na poistné udalosti, ktoré nastali najskôr 7 dní po začiatku platnosti poistenia.
Poistenie storna zájazdu objednaného v cestovnej kancelárii začína nasledujúci deň po dni záväzného objednania zájazdu (za podmienky, že v deň objednania zájazdu bola uzavretá poistná zmluva).
V individuálnom cestovnom poistení poistenie storna objednanej služby začína nasledujúci deň po dni uzavretia poistnej zmluvy (za podmienky, že poistná zmluva bola uzavretá najneskôr 2 pracovné dni po dni záväzného objednania služby alebo zájazdu).
Poistenie storna končí nástupom na zájazd, alebo na cestu, ktorá smeruje k využitiu objednanej služby.
Pokiaľ je pre prípad storna poistený obojsmerný cestovný lístok, poistenie storna objednanej služby končí až nástupom na spiatočnú cestu.
Poistenie storna končí tiež v deň stornovania zájazdu v cestovnej kancelárii, alebo v deň stornovania objednanej služby u poskytovateľa.
Dôvodom na stornovanie zájazdu alebo objednanej služby je najmä akútne ochorenie, úraz, hospitalizácia, smrť poisteného, alebo blízkej osoby, živelná udalosť, trestný čin, alebo nedobrovoľná strata zamestnania. Bližšie sú dôvody definované v príslušných poistných podmienkach.
Stornovanie zájazdu alebo objednanej služby je nutné bezodkladne oznámiť cestovnej kancelárii alebo poskytovateľovi služby (letecká spoločnosť, ubytovateľ, hotel) najneskôr do dvoch dní od vzniku udalosti, ktorá vám zabránila využiť objednanú službu, zájazd.
Storno zájazdu alebo storno inej objednanej služby je potrebné Union poisťovni oznámiť bezodkladne, najneskôr do 5 dní od vzniku udalosti, ktorá vám zabránila zúčastniť sa zájazdu alebo využiť objednanú službu a predložiť doklady potrebné k likvidácii udalosti, ktoré sú definované v príslušných poistných podmienkach.
Klient si v rámci poistenia uplatňuje storno poplatok, ktorý mu vyúčtovala cestovná kancelária, letecká spoločnosť, ubytovateľ, poskytovateľ služby, ak služba a/alebo zájazd je poistený pre prípad storna.
Výška limitu poistného plnenia závisí od typu uzavretého poistenia a dôvodu stornovania zájazdu/objednanej služby.
Z vyúčtovaného stornopoplatku poisťovňa poskytne plnenie v percentuálnej výške (80 % pri ochorení, 90 % pri hospitalizácii, 100 % pri úmrtí). Maximálny limit poistného plnenia je vždy uvedený vo Vašej poistnej zmluve.
Dôvody stornovania zájazdu alebo objednanej služby musia byť vždy vydokladované. Doklady potrebné k likvidácii udalosti sú definované v poistných podmienkach, v rámci šetrenia udalosti vás poisťovňa na ich doplnenie písomne vyzve.
Ak je dôvodom stornovania zájazdu/objednanej služby ochorenie alebo úraz, je nevyhnutné predložiť správu ošetrujúceho lekára s uvedením diagnózy, resp. iné doklady v zmysle príslušných poistných podmienok a v zmysle pokynov poisťovne.
Poistenie storna zájazdu/služby sa nevzťahuje na zájazd/službu (ubytovanie) dojednanú nájomnou zmluvou (napr. prenájom lode).
Ďalej, za objednanú službu sa nepovažuje kombinácia služieb predávaná inému podnikateľovi za účelom jeho ďalšieho podnikania, predaj vstupeniek na kultúrne, športové a iné podujatia a predaj sprievodcovských služieb.