Atoms/icons/24/grey/info-24

V piatok 30. 9. 2022 sme pre vás predĺžili otváraciu dobu kontaktných miest až do 20:00 h., aby ste mali na prepoistenie sa k nám dostatok času.

Atoms/icons/24/grey/info-24
Od 1. 8. 2022 už nie je potrebné zasielať prihlášku pre novorodenca do zdravotnej poisťovne. Jeho poistenie vzniká automaticky v rovnakej poisťovni ako je poistená matka. 
Zisti viac.
Zdravotná poisťovňa v mobilnej aplikácií

Zdieľať

Cvičenie s kočíkom? Prečo nie!

chodza vitalclinic

Po pôrode má každá mamička starostí a povinností až nad hlavu, no príde chvíľa, kedy si uvedomí, že jej telo už nepracuje ako predtým. Dôvodom nemusí byť iba to, že nemá čas zájsť do posilňovne, zdvíhať činky, prípadne ísť si zabehať. Telo po pôrode naozaj nepracuje ako má. Dôsledkom hormonálnych zmien spolu so zafixovaným chybným držaním tela je „rozhádzané” a potrebuje sa opäť naučiť správne fungovať.

chodza vitalclinic

Minimum, ktoré pre seba môžte spraviť, je využiť čas efektívne, napríklad aj na prechádzke. Veľa z vás, mamičiek, trávi vonku s kočíkom aj niekoľko hodín denne. Preto vám odporúčame pár tipov ako pri prechádzke zamakať na sebe a neuškodiť si.

1. Správny aktívny postoj

Zdroj: Archív Vitalclinic

Aktívny postoj spočíva v správnom nastavení jednotlivých segmentov tela, miernym tlakom rúk do madla kočíku sa spevní (aktivuje) svalstvo trupu. V aktívnom postoji si však musíte uvedomiť aj tzv. vytiahnutie do dĺžky – akoby ste sa chceli vyrásť, hlavou sa dotknúť stropu.

Nastavte si držanie tela pri kočíku:

Trup je vzpriamený, neprehýbaze sa v driekovej chrbtici (aktivované brušné a sedacie svaly), snažíte sa pupok vytiahnuť ku hrudnej kosti. Ramená a lopatky tlačíte smerom dolu a od tela. Rukami sa držíte kočíka v šírke ramien, tlak do dlane smeruje v predĺžení preklaktia, pričom prsty zostávajú uvoľnené. Hlava nesmie byť v predsune, brada mierne zatiahnutá, vyťahujete sa smerom nahor.

2. Chôdza 

Pri chôdzi sa snažíte udržať postavenie tela z aktívneho postoja. Po celý čas chôdze sa vyťahujete hlavou smerom nahor, brušné svaly sú aktívne. Vyvarujte sa kŕčovitému držaniu tela.

Zdroj: Archív Vitalclinic

3. Drepy 

Zdroj: Archív Vitalclinic

4. Výpady

Zdroj: Archív Vitalclinic

Aj napriek tomu, že tieto cviky vyzerajú jednoducho, je dobré si ich prejsť a precvičiť so skúseným fyzioterapeutom. Ak už raz pochopíte základ správneho nastavenia jednotlivých kĺbov a segmentov tela, osvojíte si ich a máte takmer vyhraté!

Garant článku: Vitalclinic

Mgr. Natalia Vavrinska - Vitalclinic

Autorka: Mgr. Natália Vavrinská

Fyzioterapeutka, Vitalclinic

Mgr. Natália Vavrinská

Mgr. Natália Vavrinská

Fyzioterapeutka, Vitalclinic

Mgr. Natália Vavrinská

Fyzioterapeutka, Vitalclinic
Share on facebook
Share on twitter

Pomohla ti táto odpoveď?

Poskytovateľom tejto služby je Union poisťovňa, a. s., ktorá vykonáva svoju činnosť v rozsahu určenom zákonom č. 39/2015 Z.z. o poisťovníctve v platnom znení a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Poskytovateľom tejto služby je Union zdravotná poisťovňa, a. s., ktorá vykonáva svoju činnosť v rozsahu určenom zákonom č. 581/2004 Z.z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou v platnom znení a
o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Na prepoistenie do Union zdravotnej poisťovne vám zostáva

  • 00 dní
Prejdite do zdravotnej poisťovne s dlhodobo najspokojnejšími poistencami.