V čom spočíva PDR oprava?
Princíp metódy PDR (Paintless Dent Repair) využíva prirodzenú elasticitu a pamäť plechu. Namiesto brúsenia a lakovania prichádza na rad precízna mechanická práca.
Je to tak trochu umenie, tak trochu remeslo. Zručný technik si na poškodené miesto posvieti špeciálnou lampou, ktorá odhalí aj nepatrné nerovnosti. Potom pomocou nástrojov z vnútornej strany plech jemne a postupne vytláča späť. Ak prístup zvnútra nie je možný, použije techniku ťahania z vonkajšej strany pomocou špeciálnych tabov a horúceho lepidla.
Vďaka tomu sa oprava zaobíde bez hlavných zásahov ako tmelenie, brúsenie a lakovanie. Množstvo použitej chémie je tak v porovnaní s klasickou opravou minimálne.
Môžete platiť za poistenie auta menej?
U nás si vyskladáte poistenie podľa seba. Splátky si nastaviť štvrťročne alebo polročne. Prihodiť si havarijné poistenie a prémiové asistenčné služby.
Kedy je PDR ideálnym riešením?
Základná a najdôležitejšia podmienka je neporušený lak. Ak na preliačine nevidíte praskliny ani hlboké škrabance, PDR metóda je s najväčšou pravdepodobnosťou správna cesta. Exceluje najmä pri týchto typoch poškodení:
- Klasické preliačiny z parkovísk: Drobné deformácie od dverí iných áut, tzv. „ďobky“, sú najčastejším typom opravy.
- Následky krupobitia: PDR je najefektívnejší spôsob, ako opraviť desiatky malých preliačin naraz. Klasická oprava by v takom prípade znamenala nákladné prelakovanie takmer celého vozidla.
- Deformácie bez poškodenia laku: Kopol vám niekto do blatníka alebo udrel päsťou do dverí? Pokiaľ to lak vydržal, PDR si s tým poradí.
- Drobné škody pri manipulácii: Aj nové autá často utrpia drobné preliačiny pri prevoze. Vďaka PDR sa odstránia bez toho, aby auto stratilo punc novoty.
Kedy PDR nestačí a je potrebný klampiar?
Aby ste však neboli sklamaní, mali by ste poznať aj limity tejto metódy. V nasledujúcich prípadoch sa tradičnému postupu s lakovaním nevyhnete:
- Prasknutý lak: Akákoľvek prasklina alebo odlupujúca sa farba je pre PDR prekážkou. Plech sa musí ošetriť a nalakovať.
- Ostré zlomy plechu: Pri ostrom zalomení je štruktúra kovu už natoľko narušená, že ju nie je možné vrátiť do pôvodnej podoby jemnými technikami.
- Príliš natiahnutý materiál: Pri silnom náraze sa plech natiahne a zväčší svoju plochu. PDR ho nedokáže zmrštiť do pôvodného rozmeru.
- Prítomnosť korózie: Ak sa pod preliačinou začala tvoriť hrdza, je nutné ju mechanicky odstrániť, čo si vyžaduje následné lakovanie.
4 dôvody, prečo sa PDR oplatí viac ako klasická oprava
1. Zachováte si hodnotu auta a originálny lak
Továrenský lak je len jeden. Má jedinečnú kvalitu, hrúbku a odolnosť. Každé dodatočné lakovanie znižuje hodnotu vozidla pri budúcom predaji, pretože kupujúci okamžite spozornie. S PDR zostáva vaše auto stopercentne originálne.
2. Ušetríte kopu času aj peňazí
Klasická oprava? Rátajte 3 až 5 dní v servise. Bežná PDR oprava je často hotová do jedného dňa. Nemusíte riešiť náhradné auto ani si meniť plány. Cena je pritom neraz o polovicu nižšia ako pri tradičnom postupe.
3. Výsledok, ktorý nevidno
Pri drvivej väčšine bežných poškodení je profesionálne vykonaná oprava na nerozoznanie od pôvodného stavu. Plech získa naspäť svoj pôvodný tvar bez rozdielov v odtieni či štruktúre laku. Pri veľmi komplikovaných poškodeniach (napríklad ostré záhyby na hrane dielu), však môže zostať drobná mikronerovnosť.
4. Pre Union klientelu: Oprava vás nemusí stáť ani cent
Klienti, ktorí si nechajú opraviť auto metódou PDR cez havarijné poistenie, nemusia platiť spoluúčasť až do výšky 300 eur. V praxi to pre vás znamená, že väčšinu bežných preliačin máte vybavenú úplne zadarmo.
Ako nájsť kvalitného technika?
Dôverujte referenciám a certifikovaným pracoviskám. Skúsený technik vám ochotne ukáže svoje predošlé práce, detailne vysvetlí postup a posúdi, či je poškodenie na vašom vozidle vhodné na túto metódu.