„Už budúci týždeň začíname s podajom preukazov poistencov pre našich nových klientov. Preukazy budú odosielané poštou – doporučene do vlastných rúk, na adresu, ktorú poistenci a poistenky pri podávaní prihlášky uvideli ako adresu na doručenie preukazu, resp. ak si zvolili prevzatie na kontaktnom mieste, tak si ho prevezmú osobne,“ uvádza hovorkyňa Beáta Dupaľová Ksenzsighová.
Spolu so zdravotným preukazom dostanú noví poistenci a poistenky aj prihlasovacie údaje do Union online pobočky a mobilnej aplikácie. Naplno ich budú môcť využívať od 1. januára 2026. Poistenci nemajú povinnosť starú kartičku vrátiť. Je potrebné ju skartovať a od nového roka sa už preukazovať novým preukazom.
Zamestnávateľovi je potrebné zmenu zdravotnej poisťovne nahlásiť, čo možno najskôr. Najneskôr však do 8. januára 2026. „Lekárom nie je nutné zmenu poisťovne nahlasovať, avšak niektorí lekári informáciu o zmene vítajú,“ prezrádza Dupaľová Ksenzsighová.
Poistenci budú v jednotlivých fázach odosielania preukazu notifikovaní emailom alebo SMS:
- o podaji preukazu na poštu spolu s podacím číslom zásielky;
- o uložení zásielky na pošte;
- o uložení zásielky na kontaktnom mieste.