„Od začiatku roka evidujeme už tri veľké škody, ktoré boli spôsobené robotmi. Najvyššiu škodu spôsobila porúchaná robotická kosačka, v dôsledku ktorej začal horieť dom. Škoda na nehnuteľnosti bola 30 000 eur,“ prezrádza hovorkyňa Beáta Dupaľová Ksenzsighová.
Ďalšie dve veľké škody zas spôsobili robotické vysávače, ktoré sa práve nabíjali. Opäť došlo k vzbĺknutiu spotrebičov, pričom sa oheň rozšíril aj na domácnosť. „Škoda na nehnuteľnosti bola približne 10 000 eur, čo sme aj vyplatili. Žiaľ, klient mal na poistenie domácnosti nastavenú nízku poistnú sumu, a tak aj za zhorený osobný majetok sme mohli vyplatiť len ďalších 10 000 eur, hoci jeho hodnota bola výrazne vyššia,“ opisuje konkrétny príklad z praxe Tomáš Žitňanský, manažér likvidácie poistných udalosti v Unione. Dodáva, že dnešné domácnosti sú plné elektroniky a technológií, ktorých reálna hodnota často presahuje dojednanú poistnú sumu na krytie vzniknutých škôd, ktorú si klient kedysi ešte pri kúpe domu či bytu uzavrel.
Union odporúča: pravidelne aktualizovať poistné zmluvy
Tieto prípady ukazujú, aké dôležité je nielen dodržiavať bezpečnostné pokyny pri používaní a nabíjaní zariadení, ale aj správne nastaviť poistné sumy. Tak, ako pravidelná údržba elektroniky, je rovnako dôležité aj pravidelne aktualizovať poistné sumy.
Preto svojej klientele radíme, aby si svoje poistné sumy pravidelne kontrolovala a upravovala podľa reálnej hodnoty nehnuteľnosti a domácnosti. Dôležité je myslieť aj na nové technológie, ktoré v domácnostiach a nehnuteľnostiach pribúdajú a zvyšujú ich hodnotu.
„Chceme klientov upozorniť, aby si poistné zmluvy pravidelne aktualizovali podľa reálnej hodnoty nehnuteľnosti a domácnosti. Len tak sa dá predísť sklamaniu v prípade väčšej škody. Zároveň pripomíname, že naše poistenie kryje aj menšie, častejšie škody – napríklad vytopenie vodou z potrubia alebo prepätie, ktoré môžu rovnako spôsobiť nepríjemnosti a finančné straty,“ dodáva hovorkyňa Unionu.