Zdieľať

Strava v tehotenstve

strava v tehotenstve
Prinášame vám tipy ako si pripraviť správny jedálniček v tehotenstve, a tiež zoznam nevhodných potravín, ktorým by ste sa mali vyhýbať.
strava v tehotenstve

Aká strava je vhodná v tehotenstve?

Zdravá strava je v tehotenstve veľmi dôležitá pre správny vývin vášho bábätka. Sú potraviny, ktoré by mala budúca mamička zaradiť do jedálnička a potraviny, ktorým by sa mala naopak vyhnúť.


Medzi základy správnej životosprávy patrí dodržiavanie pitného režimu, dostatočný príjem vitamínov a vlákniny. Do jedálnička treba zaradiť ryby, mliečne výrobky, strukoviny, ovocie a zeleninu, celozrnné cestoviny, cereálie a ryžu.


Vyhnúť by ste sa mali ťažkým a mastným jedlám, korenistým jedlám a polotovarom. Dajte si pozor na nedostatočne tepelne spracované pokrmy ako napríklad sushi, vajíčka na mäkko, tatársky biftek a podobne. Taktiež nie je odporúčané konzumovať instantné, konzervované, chemicky spracované a vyprážané jedlá alebo údeniny.

0 %
Zľava
Zľava 5% pre klientov Union poisťovne a poistencov Union zdravotnej poisťovne.

Z pitného režimu je potrebné vynechať kofeín v akejkoľvek podobe a alkohol. Niektorí gynekológovia neodporúčajú piť ani bylinkové čaje.


Budúce mamičky, ktoré sú vegetariánky alebo trpia alergiou, prípadne intoleranciou na jedlo, by si mali zostaviť jedálniček po porade s odborníkom, aby mali oni aj bábätko počas tehotenstva dostatok živín. Najdôležitejšie je držať sa pravidla, že nie je cieľom jesť za dvoch, ale jesť pravidelne, v menších množstvách a zdravo!

Pozrite si tiež, čo sme v Unione pripravili 
pre budúce mamičky a bábätká.
0 %
Zľava

Zľava 5% pre klientov Union poisťovne a poistencov Union zdravotnej poisťovne.

Union Poisťovňa

Share on facebook
Share on twitter

Pomohla ti táto odpoveď?

Tieto články by ťa mohli zaujímať

Tieto články
by ťa mohli zaujímať

Zapojte sa do súťaže o inteligentné hodinky Garmin

Pridajte recenziu k mobilnej aplikácii Union zdravotnej poisťovne a hrajte o inteligentné hodinky Garmin v hodnote 170 eur.