Zdieľať

Povodne a krupobitie – toto potrebujete vedieť o ničivých hrách prírody

Už niekoľko dní trápia Slovákov povodne a búrky. Veľká voda ničí majetky, aj úrodu. Ak spôsobila škodu aj u vás doma, poradíme vám, ako postupovať pri uplatňovaní náhrady škody v poisťovni.

 

Už niekoľko dní trápia Slovákov povodne a búrky. Veľká voda ničí majetky, aj úrodu. Ak spôsobila škodu aj u vás doma, poradíme vám, ako postupovať pri uplatňovaní náhrady škody v poisťovni.

1. V predpovedi počasia hlásili povodne – ako rýchlo si môžem poistiť svoj dom, aby mi bola preplatená prípadná škoda?

Ak klient podpíše zmluvu k poisteniu nehnuteľnosti dnes, účinnosť nadobúda najskôr zajtra. Riziko povodeň a záplava však NIE JE možné poistiť v prípadoch, ak už je v danej oblasti vyhlásený 3. stupeň povodňovej aktivity alebo 2. stupeň povodňovej aktivity so stúpajúcou hladinou vodného toku (viď. SHMÚ). Rovnako to  ani v prípade, že za posledných 10 rokov vznikla na poisťovanom dome alebo byte škoda v dôsledku záplavy či povodne.

 

2. Čo mám ako prvé urobiť, keď mi vytopí dom, garáž, pivnicu, záhradu?

Je dobré sledovať predpoveď počasia – keď hlásia silné búrky, premiestniť veci z garáže a pivnice na vyššie miesto, odložiť alebo prekryť voľne stojace veci v záhrade alebo preparkovať auto.  Ak už samotná škodová udalosť nastane, odporúčame vyhotoviť z nej fotodokumentáciu a potom samozrejme postupne odstraňovať následky alebo sa o to aspoň pokúsiť, aby nevznikali ďalšie škody.

 

3. Do kedy mám nahlásiť škodu a ako dlho bude trvať likvidácia?

Optimálne je zhotoviť fotografie z poškodenia, prípadne fotografie zo samotného odstraňovania následkov a nahlásiť udalosť hneď, ako to situácia umožní. Dĺžka likvidácie je závislá od spôsobu odstraňovania škôd – teda či to klient urobí svojpomocne alebo si na to zavolá firmu.  No a potom ešte od toho, ako rýchlo pošle doklady o odstránení škôd.

 

 

4. Musím čakať na človeka z poisťovne alebo stačí poslať fotky?

Podľa rozsahu škody a kvality zaslanej fotodokumentácie sa likvidátor rozhodne, či je nutné vykonať obhliadku aj osobne alebo to stačí urobiť cez mobilný telefón. Klient si v takomto prípade len dohodne presný čas, kedy sa telefonicky spojí s likvidátorom, ktorý cez kameru mobilného telefónu vidí naživo miesto škody a vie ju rovno zdokumentovať. Týmto sa značne zrýchli celý proces likvidácie škody a klient po niekoľkominútovom telefonáte bude mať peniaze za škodu na účte v omnoho kratšom čase.

 

5. Čo ak mi krúpy zničili celú úrodu? – vzťahuje sa poistenie aj na toto?

Poisťovňa Union kryje v produkte UNIDOM aj takéto škody. 

 

6. Čo ak mi krúpy poškodili lak na aute? Prípadne ho poškodila veľká voda?

Takéto poškodenia sú predmetom náhrady škody, ak má klient dojednané:

 

7. Existujú územia, kde sa poistenie nedá uzatvoriť, lebo je priveľmi rizikové?

Poisťovňa Union nerozlišuje „povodňové územia“, ale výskyt povodní na danom mieste. Teda, či za posledných 10 rokov vznikla na poisťovanom dome alebo byte škoda v dôsledku záplavy či povodne viac ako raz.

 

0 %
Zľava

Zľava 5% pre klientov Union poisťovne a poistencov Union zdravotnej poisťovne.

Union Poisťovňa

Share on facebook
Share on twitter

Pomohla ti táto odpoveď?

Novinka: Od 1. 1. 2022 zvyšujeme príspevky na zuby a oči. Spolu vám dáme až 300 €

Na ošetrenie u zubára 100 € a ďalších 50 € na dentálnu hygienu. Je na vás, či využijete príspevok naraz alebo po častiach.
Atoms/icons/80/grey-green/zub-80
Na okuliarové rámy pre deti 70 € a ďalších 80 € na vyšetrenia očí.