Zdieľať

5 rád ako sa dostať pred letom do formy…

Ak vás posledné mesiace obrali o energiu a naopak vám pridali na váhe, nezúfajte. Máme pre vás 5 zaručených rád, ako sa cítiť fit a s radosťou sa tešiť na leto.

 

Vianoce, Veľká noc – všetko to ubehlo akosi rýchlo a honosne. Aj vy ste strávili tieto sviatky hlavne prejedaním? Rozmýšľate, ako sa dať pred letom do formy? Nebudeme vám kázať o prísnych diétach či vojenskom cvičebnom režime, ale v záujme vlastného zdravia je po takej záťaži nesmierne dôležité organizmus detoxikovať. Nasledujúce tipy vám poradia, ako na to.

  • Pite veľa tekutín – najmä vodu a ako doplnok bylinkové čaje, kvalitné džúsy… Telo, ale aj vlasy a pleť sa vám poďakujú. Telu určite pomôže doplnenie chýbajúcich látok. Minerálne vody môžu byť vítaným pomocníkom. Pozor, aby ste sa vyhli „predávkovaniu“ konkrétnou látkou, je dobré ich striedať. Nadmerná konzumácia jedného  druhu minerálnej vody sa môže prejaviť opúchaním chodidiel a lýtok. Najneskôr vtedy treba „minerálku“ vystriedať, alebo zvoliť iný nápoj. Počas teplých dní sa odporúčajú vlažné nápoje, nie vyslovene studené.

 

  • Sfarbite svoj tanier – pri príprave obsahu vášho jedálnička ponechajte svoje typické či obľúbené jedlá, ale pridajte k nim niečo navyše. Inšpirujte sa okolitými záhradami či farbami, ktoré nájdete v prírode. Zelená (paprika, cukina), červená (paradajky, reďkovky), žltá (kukurica), fialová (baklažán) – to všetko váš metabolizmus nakopne a možno vám aj vyčaruje úsmev na tvári. Bonus navyše!

 

  • Na nohy! – akýkoľvek pohyb je veľkým prínosom pre vaše zdravie. Netreba si klásť nerealistické ciele, pomôže vám aj rozhodnutie chodiť po schodoch namiesto výťahom. Alebo sa nechajte uniesť pekným slnečným dňom, vystúpte z autobusu o zastávku skôr a užite si príjemnú prechádzku. Alebo každý deň predĺžte prechádzku so psom o jednu minútu. Takto stačí postupovať mesiac, potom by sa to už nemuselo páčiť rodine. Dôležité je mať na mysli jedno: ak dnes urobím o krok viac ako včera, mám o jeden krok lepšiu kondíciu, a keď zajtra pridám ďalší krok, budem mať lepšiu formu o dva kroky oproti včerajšku.

 

  • Odstráňte „pokušenia“ – ak vás večer prepadne chuť „mlsať“ a v komore sa na vás usmejú tri bonboniéry či dve kilá orieškov, ľahko im podľahnete. Snažte sa preto tieto pochúťky eliminovať. Kúpte si kúsok, keď na ne dostanete chuť, ale zbytočne ich nezhromažďujte. Keď večer pri telke dostanete chuť na niečo dobré, siahnete možno radšej po čerstvom melóne, kúsku syra, alebo inej zdravšej maškrte. Výraznou pomocou pri zvládaní hladu môže byť sušené ovocie. Zaplní žalúdok, doplní vitamíny, minerály a má pomerne nízku kalorickú hodnotu. Ale pozor na to sladené a v čokoláde, ktoré je skrytou kalorickou bombou.

 

  • Buďte k sebe dobrí – naučte sa odpustiť si drobné prešľapy, usmievajte sa na ľudí okolo seba, bozkávajte sa! (Pozor, nie na ústa s neznámymi ľuďmi – môže uškodiť imunite a manželstvu) Nielen, že tým spálite kalórie (až 6 za minútu!), ale oxytocín vyplavený do krvi vám hneď zlepší náladu. A všetko, čo vám navodí príjemné myšlienky, je priaznivé aj pre vaše zdravie. Vaše telo sa vám za to odmení.
0 %
Zľava

Zľava 5% pre klientov Union poisťovne a poistencov Union zdravotnej poisťovne.

Union Poisťovňa

Share on facebook
Share on twitter

Pomohla ti táto odpoveď?

Tieto články by ťa mohli zaujímať

Tieto články
by ťa mohli zaujímať

Novinka: Od 1. 1. 2022 zvyšujeme príspevky na zuby a oči. Spolu vám dáme až 300 €

Na ošetrenie u zubára 100 € a ďalších 50 € na dentálnu hygienu. Je na vás, či využijete príspevok naraz alebo po častiach.
Atoms/icons/80/grey-green/zub-80
Na okuliarové rámy pre deti 70 € a ďalších 80 € na vyšetrenia očí.